وبلاگ سرگرمی و تفریح - خوش اومدین- پیمان قربانی پور
وبلاگ سرگرمی و تفریح - خوش اومدین- پیمان قربانی پور
سخن روز : دنیا آنقدر وسیع هست که برای همه مخلوقات جایی باشد پس به جای آنکه جای کسی را بگیریم تلاش کنیم جای واقعی خود را بیابیم. ‏(چارلی چاپلین)

نقطه آغاز شکل‌گیری شرکت تویوتا مربوط می‌شود به سال ۱۹۲۹، زمانی که کیچیرو تویودا به آمریکا و اروپا سفر کرد و در آنجا با صنایع و کارخانجات خودروسازی آشنا شد و پس از تحقیق و پژوهش به ژاپن بازگشت و دولت ژاپن را که در حال ورود به جنگ با چین بود تشویق به حمایت از راه‌اندازی کارخانه خودروسازی در ژاپن کرد و به این ترتیب کارخانه خودروسازی تویوتا عملا در سال ۱۹۳۳ راه‌اندازی شد و سپس سال ۱۹۳۴ اولین خودروی خود به نام مدل A را عرضه کرد.


پس از آن یعنی در سال ۱۹۳۵ کامیون مدل G1 را تولید کرد. سال ۱۹۳۶ خودروی مدل AA را نیز ساخت. شرکت تویوتا طی سال‌های ۱۹۳۶ تا ۱۹۴۳ حدود ۱۷۵۷ خودرو تولید کرد. با شروع جنگ جهانی دوم شرکت تویوتا تصمیم گرفت تا با تغییر تولیداتش کامیون‌های جنگی برای ارتش امپراتوری ژاپن بسازد.

پس از پایان جنگ جهانی دوم به دلیل آسیب‌های فراوان که به شرکت و اقتصاد ژاپن وارد شده بود، روند تولیدات رو به کاهش گذاشت تا این‌که در سال ۱۹۴۷ با تولید خودروی SA دوباره به وضع عادی خود بازگشت. در ادامه تاکسی SD نیز ساخته شد و پس از آن مدل SF عرضه گردید که اولین خودروی عمومی در ژاپن بود. در سال ۱۹۵۶ اولین خودروی لوکس شرکت تویوتا به نام Crown ساخته و به کشور آمریکا صادر شد.

تا سال ۱۹۶۰ شرکت همچنان توسعه و گسترش یافت، به طوری که توانست اولین کارخانه خارج از کشور را در برزیل احداث کند و به این ترتیب به بازارهای آمریکای شمالی دست یابد و پس از آن کارخانه دیگر خود را در تایلند تأسیس کرد و سپس کارخانجاتی را در ملبورن و استرالیا بنا نهاد و کم‌کم به شهرتی جهانی دست پیدا کرد، تا جایی که تا پایان دهه ۷۰ موفق به صادرات حدود یک میلیون خودرو شد. در سال ۱۹۸۸ اولین خودروی تویوتا در آمریکا تولید شد. این خودرو، خودروی معروف Camry بود.

شرکت تویوتا همچنان به توسعه و گسترش خود ادامه می‌دهد، به طوری که امروزه به سومین تولیدکننده بزرگ خودرو در جهان تبدیل شده است. این غول عظیم خودروسازی ژاپنی امروزه بیش از ۵٫۵ میلیون خودرو در سال می‌سازد، یعنی به طور متوسط هر۶ ثانیه یک خودرو که البته این رقم باورنکردنی تولید خودرو سبب نشده تا کیفیت آنها نادیده گرفته شود، چرا که خودروهای این شرکت کیفیت بالایی نیز دارد. در ادامه موفقیت‌ها، شرکت تویوتا در حال حاضر به تولید خودروهای الکتریکی نیز پرداخته است و بزودی آنها را روانه بازارهای جهانی خواهد کرد.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








نوشته شدهپنج شنبه 23 تير 1390برچسب:, توسط پیمان
.: Weblog Themes By www.NazTarin.com :.